Oba iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max mají fantastickou výdrž baterie. Je to zhruba stejné jako iPhone 14 Pro a Pro Max z loňského roku (jen o něco déle v našem testování), ale to z nich dělá jedny z nejdéle vydrží high-end smartphony, které si můžete koupit.
Ale non-Pro iPhone obecně mají delší životnost baterie. Víme, že vyšší obnovovací frekvence 120Hz ProMotion displejů může mít významný dopad na výdrž baterie, což je jeden z důvodů, proč Apple propaguje iPhone 15 Plus jako s nejdelší výdrží baterie v řadě.
Přirozeně mě napadlo: pokud byste zastavili zvýšení frekvence na 120 Hz svého iPhone 15 Pro, vydrželo by to déle? Po pár dnech testování mohu potvrdit, že ano dělá pomoci, ale ne natolik, aby to stálo za to, s jedinou výjimkou: hraním.
Apple neposkytuje prostředky k deaktivaci ProMotion u modelů iPhone Pro. Displej jednoduše dynamicky upravuje obnovovací frekvenci od 1 do 120 Hz a provádí úpravy za chodu, jak určí systém.
Ale ty použijte nastavení v Accessibility k omezení obnovovací frekvence na 60 Hz, což zabrání tomu, aby se displej rozběhl na vysoké obnovovací frekvence, které vybíjejí baterii. Samozřejmě to také znamená, že nedostanete plynulé posouvání a animace ProMotion, takže se vzdáváte jedné z klíčových funkcí, pro které si kupujete iPhone „Pro“. Možná, že pokud bude výdrž baterie mnohem lepší, bude to stát za to?
Chcete-li omezit váš iPhone 15 Pro (nebo iPhone 14 Pro) na 60 Hz, otevřete Nastavení –>Vybrat Zpřístupnění –> pak vyberte Pohyb. Přejděte dolů a povolte možnost, která říká Omezit snímkovou frekvenci.
Dělá to rozdíl?
Samozřejmě, co opravdu chci vědět, je, zda to má nebo nemá skutečný rozdíl ve výdrži baterie. Pokud byste mohli získat další hodinu času na obrazovce s povolenou limitní snímkovou frekvencí, možná by stálo za to vzdát se mimořádné plynulosti pro některé uživatele.
Spustil jsem svůj standardní benchmark baterie na iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max s tímto nastavením povoleným a deaktivovaným. Spočívá ve spuštění testu životnosti baterie Geekbench 4 s displejem kalibrovaným na 200 nitů, s vypnutým automatickým jasem a True Tone.
Vypadá to jako toto nastavení dělá mít vliv, i když nepatrný. Ve dvou testech na telefon jsem trvale viděl zlepšení výdrže baterie přibližně o 5 procent. Něco takového, ale není to ten druh změny, kvůli kterému byste se chtěli vzdát plynulosti 120 Hz.
Při testu Geekbench 4, který ukazuje poměrně statickou obrazovku během celého benchmarku, je těžké vědět, jaká je obnovovací frekvence, takže jsem zkusil pár dalších testů. Procházel jsem Instagram a reddit nepřetržitě, s velmi málo pauzami a jas se zvýšil na asi 70 procent. Po 20 minutách indikátor baterie stále ukazuje 100 %. Po 30 minutách stále 100%. Někde mezi 30 a 35 minutami počítadlo baterie konečně kleslo na 99.
Tento výsledek byl v souladu s nebo bez Limit Frame Rate nastavení přístupnosti aktivováno. Přinejmenším pokud jde o aplikace, kde procházíte textem a obrázky, zdá se, že dynamická povaha snímkové frekvence má více společného s čímkoli, než s tím, zda je maximum 60 Hz nebo 120 Hz. Pokud existuje rozdíl, je opět spíše menší.
Kde na tom opravdu záleží: prémiové hry
Mnoho mobilních her nepodporuje ProMotion, ale několik z nich ano. Shooters Call of Duty: Mobile a PUBG Mobile podporují vysoké obnovovací frekvence, stejně jako hry jako Brawl Stars, League of Legends: Wild Rift, Genshin Impact, Alto’s Odyssey a další. Ve většině z těchto titulů musíte otevřít možnosti ve hře a vybrat speciální režim 120 snímků za sekundu nebo vysokou snímkovou frekvenci.
Je téměř nemožné důsledně porovnávat rozdíl ve výdrži baterie během živého hraní – je tu prostě příliš mnoho proměnných. Přesto jsem při hraní několika těchto her s možností vysoké obnovovací frekvence po dobu 20 minut v kuse zaznamenal mnohem menší vybíjení baterie, když jsem měl Limit Frame Rate povoleno. Vybíjení baterie se u jednotlivých her velmi liší, ale nebylo neobvyklé, že baterie vydržela dvakrát déle. Limit Frame Rate možnost povolena.
Ale to už vývojáři her vědí. To je důvod, proč je to téměř vždy možnost a obvykle ne výchozí nastavení. Ve skutečnosti mnoho her dokonce nabízí limity 30 snímků za sekundu v nastavení hry, obvykle nazývané „režim úspory energie“ nebo „režim životnosti baterie“, i když hra vůbec nepodporuje ProMotion.
Není to jen Zobrazit spotřebuje více energie, když hra běží na vyšší snímkové frekvenci, ale procesor také. Tím se baterie vybije mnohem rychleji.
Naše doporučení
Doporučujeme, aby většina uživatelů, kteří chtějí jednoduše omezit vybíjení baterie na svém iPhone 13 Pro, 14 Pro nebo 15 Pro, pravděpodobně měla ne povolte nastavení usnadnění přístupu Limit Frame Rate. Rozdíl ve výdrži baterie ve většině aplikací je minimální a nestojí za kompromis v plynulosti.
Ve hrách má však omezení snímkové frekvence obrovský dopad a mělo by to být první věc, kterou byste měli zkoumat, pokud vám jde o výdrž baterie. Toho se ale nejlépe dosáhne v rámci vizuálního nastavení hry, které často poskytuje mnohem více možností než jen limit 60 snímků za sekundu.
Zdroj: macworld.com