Zatímco funkce, které Apple oznámil, jsou fantastickými vylepšeními pro osoby s různým zrakovým, řečovým nebo motorickým postižením, hovoří také o některých celkových vylepšeních – zejména v oblasti AI a strojového učení – kterých se pravděpodobně dočkáme v příštích generacích operačních systémů Apple. Pokud si přečteme oznámení, zde je několik hlavních vylepšení, která můžeme očekávat v iOS 16:
Živé titulky = lepší rozpoznávání řeči
Android má funkci živých titulků od verze 10 a nyní ji Apple dostane o tři roky později. S tímto nastavením bude váš iPhone nebo Mac (pokud má křemík Apple) automaticky vytvářet titulky v reálném čase pro doslova jakýkoli zvukový obsah, včetně videí, FaceTime hovorů, telefonních hovorů a dalších. Je to přirozené rozšíření zpracování řeči na zařízení, které bylo představeno minulý rok v iOS 15, ale hovoří o velkém zlepšení propracovanosti této funkce.
Doufáme, že to znamená zlepšení v porozumění Siri vašim příkazům a diktování, ale člověk by mohl snadno vidět, že se tyto funkce objeví na jiných místech. Vezměme si například aplikaci Poznámky, kde si lze představit funkci „přepisu“ k vytvoření textu z jakékoli zvukové nahrávky nebo videa. Pokud to Apple účtuje jako funkci usnadnění, musí být přepis Live Caption pevný jako skála a otevírá svět možností pro zbytek iOS 16.
Zrcadlení Apple Watch = vylepšení AirPlay
Další funkce usnadnění, která bude k dispozici později v tomto roce, vám umožní zrcadlit vaše Apple Watch na vašem iPhone a používat displej vašeho iPhone k ovládání vašich hodinek Je navržena tak, aby usnadnila manipulaci s prvky pro ty, kteří mají problémy s motorickou funkcí, a umožnila handicapovaným uživatelům vychutnat si všechny funkce iPhonu. další funkce usnadnění.
Zrcadlení Apple Watch má však také zajímavé důsledky. Apple říká, že tato funkce „využívá integraci hardwaru a softwaru, včetně vylepšení postavených na AirPlay.“ To ne nutně znamená, že uvidíme něco jako AirPlay 3, ale zní to, že se do AirPlay chystají nějaká vylepšení, pravděpodobně ve způsobu nových frameworků pro vývojáře.
Je pozoruhodné, že to vypadá, že to umožňuje zařízením komunikovat záměr ovládání způsobem, který AirPlay právě teď neumožňuje. AirPlay přenáší zvuk a video do zařízení a umožňuje jednoduché ovládání (přehrávání/pauza, hlasitost atd.), ale umožnit zařízením kompatibilním s AirPlay signalizovat pokročilé dotykové ovládání se zdá být nové a mohlo by vést k některým neuvěřitelným novým funkcím.
Zde je vražedný scénář: Pokud Apple dokáže zrcadlit vaše Apple Watch do vašeho iPhone a umožní vám s nimi plně komunikovat, pravděpodobně by mohl zrcadlit váš iPhone do vašeho Macu nebo iPadu a udělat to samé! To samo o sobě by znamenalo změnu hry.
Detekce dveří = Rozpoznávání objektů AR v reálném světě
Apple již nějakou dobu v tichosti vylepšuje rozpoznávání objektů. V aplikaci Fotky můžete například vyhledávat nejrůznější věci a získávat obrázky, které je obsahují, a iOS 15 přidal úhlednou funkci vizuálního vyhledávání, která využívá fotoaparát k identifikaci rostlin a zvířat, slavných památek, uměleckých děl a dalších věcí.
Nyní Apple oznámil, že přidá možnost detekce dveří v reálném čase pomocí aplikace Lupa, včetně posuzování jejich vzdálenosti a čtení textu na nich. Je to pouze pro zařízení s LiDAR (který jak měří rozsah), ale hovoří o širším zlepšení v rozpoznávání objektů.
Nejviditelnějším případem použití jsou brýle nebo brýle pro rozšířenou realitu, jejichž uvedení na trh se očekává nejdříve příští rok. Apple však již má robustní rámec ARKit pro vývojáře, který se používá pro aplikace AR, a zahrnuje schopnost rozpoznávat a sledovat určité každodenní položky. A nebylo by od věci, kdyby si Apple představil novou technologii, která se nějakou dobu nespouští.
Zdá se rozumné předpokládat, že funkce Detekce dveří je přirozeným rozšířením práce, kterou Apple již dělá při detekci scén a objektů v rozšířené realitě. Nebuďte tedy překvapeni, když na WWDC uvidíte demo nových funkcí frameworku ARKit pro vývojáře. Mohlo by to začít v iOS 16 s novými aplikacemi pro AR, ale také se to musí objevit v mnohem větších projektech, protože Apple pokračuje v pochodu svých softwarových nástrojů pro AR směrem k případné integraci do brýlí pro AR.
Zdroj: macworld.com