Řekněme, že vaše společnost vyžaduje, abyste na konci čtvrtletí dodali nějaké soubory k uchování záznamů. Můžete je rychle, snadno a efektivně posílat e-mailem, ale staré firemní zásady vyžadují, abyste je zkopírovali na USB disk a fyzicky je doručili zaměstnanci, který spravuje archivy. Zásadu nenávidíte, ale musíte se řídit, takže najdete nejstarší, nejpomalejší a nejmenší USB disky, které můžete, a zkopírujete na ně soubory, čímž zaplníte tucet pomalých starých flash disků a každého z toho bude bolet hlava.
Toto by byl příklad „zlomyslného dodržování“, konceptu dodržování litery zákona nebo politiky, ale dělání tak, aby se otevřeně vzpíral jejich duchu nebo ztěžoval životy ostatních, protože zákon/politika existuje.
Nové změny iOS App Store v EU, aby byly v souladu se zákonem o digitálních trzích, byly oznámeny a jsou součástí iOS 17.4 (nyní ve verzi beta, která bude vydána v březnu). Jejich popis od Applu zní jako dobrá zpráva – nižší provize a podobně – ale mnoho vývojářů tyto změny nazývá mistrovskou třídou škodlivého dodržování předpisů. Ve skutečnosti jsou nové podmínky společnosti Apple uvedeny jako jeden z příkladů škodlivého dodržování v položce Wikipedie.
Poplatek za Gatekeepera
Ústředním bodem stížností většiny vývojářů je nový „Poplatek za základní technologii“, který je účtován při každé „první instalaci ročně“ pro vývojáře s více než milionem uživatelů. To je pokaždé, když je aplikace nainstalována poprvé za rok – i když je ke stažení zdarma. Pokud tedy máte tři miliony stažení (včetně aktualizací aplikací nebo stažení ze zdrojů mimo Apple App Store), zaplatíte poplatek za základní technologii ve výši 0,50 EUR za uživatele (54 centů) za dva miliony uživatelů.
Apple vytvořil kalkulačku poplatků, aby vývojáři viděli, kolik budou platit podle současných pravidel a nových pravidel, s možnostmi upravit stahování, prodej, zda je aplikace distribuována v App Store nebo ne a zda nákupy zpracovává Apple nebo ne. Mnoho vývojářů bylo šokováno, když přidali nějaká zdánlivě rozumná čísla a zjistili, že jejich aplikace by se vzdaly poloviny svých příjmů. nebo více společnosti Apple, i když Apple nedistribuuje aplikaci ani nezpracovává platby. Přidejte k tomu poplatky za zpracování plateb třetí stranou a poplatky za obchod s aplikacemi a…
No, řekněme, že se zdá jasné, že Apple dělá z používání čehokoli jiného než App Store co nejnechutnější. Za současných podmínek bude aplikace s 5 miliony uživatelů a 2 miliony eur v ročních tržbách (v EU) platit zhruba 46 000 eur měsíčně. Podle nových podmínek to vyroste až na více než 197 000 EUR měsíčně, a i když nepoužíváte App Store nebo zpracování plateb od společnosti Apple, zaplatíte více než 166 000 EUR měsíčně!
Nechte na Applu, aby dodržel vládní nařízení týkající se „gatekeepingu“ vytvořením poplatku, který by se dal rozumně nazvat poplatkem za gatekeeping: Poplatek, který vývojáři platí pouze za privilegium přístupu k zařízení a který samozřejmě Apple neplatí. Technicky nemusí platit za žádnou ze svých aplikací, z nichž mnohé konkurují aplikacím třetích stran.
Vision Pro potřebuje dobrou vůli vývojáře
V pozadí toho všeho je uvedení první velké nové kategorie produktů společnosti Apple za více než deset let a možná nejdůležitější hranice vývoje od dob iPhonu: Apple Vision Pro.
Nedávno jsme psali o všech vašich aplikacích zvyklý najdete na prostorovém počítači Apple za 3 499 USD. Netflix, Spotify, YouTube, Instagram, Facebook, téměř cokoliv od Googlu… seznam je poměrně rozsáhlý. Nejsou to jen aplikace, které nebudou mít nativní verze pro „prostorové výpočty“, jsou to aplikace, které mají odhlásil umožnit jejich aplikacím pro iPad běžet v okně na Apple Vision Pro.
To je obrovský problém. S necelými miliony prodejů lze tuto novou platformu snadno ignorovat. I s méně než 10 miliony prodejů to většinu společností, které vytvářejí aplikace, na které se všichni spoléháme, nemusí obtěžovat. Vezměte v úvahu, že nativní aplikace pro iPad stále nejsou zajištěny (např. Instagram), kde Apple prodává „pouze“ 50-60 milionů kusů ročně, a nativní aplikace Vision Pro bude pravděpodobně těžší vyrobit.
A bez spousty skvělých aplikací – skutečných, nativních aplikací třetích stran – bude pro více než několik milionů lidí extrémně těžké ospravedlnit utrácení tisíců dolarů za zařízení se smíšenou realitou. I kdyby další sluchátka stála jen 1 000 $, nebude to velký hit, pokud tam aplikace nebudou.
Vision Pro potřeby dobrá vůle developera. Potřebuje, aby to vývojáři využili a vytvořili aplikace, díky nimž je zařízení žádoucí. Toto není čas na aroganci. Nastal čas, aby se Apple ohnul pro vývojáře a učinil své platformy (všechny – je to ekosystém!) co nejžádanější. I když se na Vision Pro nevztahuje žádná z nových podmínek EU, alespoň zatím ne, stále pálí mosty s těmi samými lidmi, kteří potřebují vytvářet aplikace Vision Pro. Zdá se, že je to nejhorší možný krok k dobré vůli vývojářů s novými podmínkami, které se zdají být záměrně navrženy tak, aby rozhněvaly největší kritiky Applu a vyprovokovaly regulační orgány, právě když Apple Vision Pro uvádí na trh.
Zdroj: macworld.com